Sunday, June 15, 2014

EMERGE ART et/and JÉSUS de/of Nazareth avant-première / preview

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A
Since July 23 2013 I have been photographing water as it makes inexplicable but intelligent images in response to its surroundings. Last January I made a series of Emerge Art with the book «Extrême: Esthétiques de la limite dépassée» by Paul Ardenne that led to an extraordinary breakthrough that will make it possible for us to develop a complex language with water. I have outlined the science behind Emerge Art in this linked article.

In the series of Emerge Art previewed here, I explore the question who is  JESUS OF NAZARETH by pairing my bowl of water with books containing historical works of art about his extraordinary life. To be thorough, I refreshed my knowledge of Jesus and also reviewed what CARL G. JUNG had to say about him in his book AÏON.

Images A & B were taken while the bowl of water was beside the book The Illustrated Life of Jesus Christ by JOSEPH RHYMER opened on pages 8 and 9 The Annunciation by Leonardo Da Vinci. Observe the style of the images that are reminiscent of the master's style, mysterious and dark. The Angel, image A, is not a fluffy creature, the message is dire because the child will be confronting evil until it destroys his young adult body. Across her pretty face specters that remind us of snakes. In the work of Carl Jung, I read that the snake was also a symbol of Christ, a way of integrating his dual nature that speaks of his battle with evil. Image B is a crow. At first I thought my study had failed. A crow could not represent the Son of God. But again in Jung's book you find out that the crow was a symbol of Christ's duality. The intriguing feature is that water somehow went beyond my conscious knowledge of Jesus and raised an ancient concept of Jesus.

B
Image C appears very confused. This time the water is on top of the previously named book, pages 50 and 51, The Miraculous Draught of Fishes, a painting by Raphael Sanzio, and behind it a detail of Leonardo's famous The Last Supper painting. There is an impression of huge crowds. Jesus is approaching the fulfillment of his earthly destiny. I see Jesus as the figure bottom left that is surrounded by birds, his face is turned towards the white cross ahead of him while a shrouded figure looks at him with sad eyes.

Carl Jung informs us that in spite of all our differences, we are always reminded of God because we are intelligent and the structure of our psyche already contains all knowledge of the Sublime.

FRANÇAIS

Depuis le 23 juillet 2013, je photographie l'eau alors qu'elle fait des images inexplicables mais intelligentes en réponse à son environnement. En janvier dernier j'ai fait une série d'Emerge Art avec le livre  «Extrême: Esthétiques de la limite dépassée» de Paul Ardenne qui a mené à une percée qui rend possible le moyen de développer un langage complexe avec l'eau. J'ai résumé la science qui sous-tend l'Emerge Art dans l'article lié ici.

Dans la série d'Emerge Art montrée ici en avant-première, j'explore la question qui est JÉSUS DE NAZARETH en jumelant mon bol d'eau avec des livres qui contiennent des oeuvres d'art historiques sur sa vie extraordinaire. Pour être rigoureuse dans mon étude, j'ai rafraîchi mes connaissances de Jésus et j'ai revue ce que CARL G. JUNG avait à dire sur lui dans son livre AÏON.

Les images B ont été prises alors que le bol d'eau était près du livre The Illustrated Life of Jesus Christ par JOSEPH RHYMER ouvert aux pages 8 et 9 L' Annonciation de Leonardo Da Vinci.
C
Observez le style des images qui évoque celui du maître, mystérieux et sombre. L'Ange, image A,  n'est pas une créature légère, le message est terrible parce que l'enfant devra confronter le mal jusqu'à la destruction de son jeune corps adulte. Devant son jolie visage on voit les spectres qui nous rappèlent les serpents.  Dans l'oeuvre de Carl Jung, je lis que le serpent est un symbole du Christ, une façon d'intégrer la qualité double de sa nature qui parle de sa bataille avec le mal. L' image B est celle d'un corbeau. En premier, j'ai cru que mon étude avait échoué. Un corbeau ne pouvait pas représenter le Fils de Dieu. Là encore l'oeuvre de Jung me répond que le corbeau est une autre symbole de la dualité du Christ. La particularité intrigante est que l'eau a  été au delà de ma connaissance consciente de Jésus et a soulevé un concept archaique de Jésus.

détails/details C
Jésus à gauche/ Jesus on left
Mystérieux personnage/ shrouded figure centre
L'image C apparaît  très confuse. Cette fois l'eau est sur le livre déjà mentionné, pages 50 et 51, La Pêche Miraculeuse, une peinture de Raphael Sanzio, et derrière on voit un détail de La Cène, une oeuvre célèbre de Leonardo. On a l'impression de grosses foules. Jésus approche la résolution de son destin terrestre. Je vois Jésus dans la figure du bas à gauche entouré d'oiseaux, le visage tourné vers la croix blanche devant lui alors qu'une figure mystérieuse le regarde tristement. 

Carl Jung nous informe qu'en dépit de toutes nos différences, on se fait toujours rappeler Dieu car nous sommes intelligents et que la structure de notre psyché contient déjà toutes les connaissances du Sublime. 



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