Last week the new exhibit Archaeology of the Digital opened. Curated by architect GREG LYNN, the exhibition is about the evolution of the relationship between the work of the architect and the computer since the 80s. Four imminent architects have been chosen to illustrate the intriguing process of collaboration between the creative mind and the machine. From primary sketch to fully fleshed model, the computer assists the creator in visualizing and adapting the form that he is working on. I was very intrigued by the work of SHOEI YOH from Japan, for Odawara Municipal Sports Complex (1990-1991) and Galaxy Toyama Gymnasium (1990-1992). He used the computer to experiment on the photoelasticity of the roof he was designing for the sports center. Although the final models look simple, they are completely adapted to the natural phenomena the edifice is likely to go through during its existence like snowstorms for example.
I am endlessly amazed at the depth and breadth of the architect's concerns. Three more excellent projects are featured FRANK GEHRY's Lewis Residence (1989-1995), PETER EISENMAN's Biozentrum, Biology Center for the J.W. Goethe University (1987) , and CHUCK HOBERMAN's fascinating Expanding Sphere (1988-1992) and Iris Dome (1990-1994).
There are many activities for the whole family at the CCA like building a model, playing with games and toys from the CCA Educational Programs, and it is one of the most beautiful venues in our city. I hope you will take the time to enjoy it. This exhibit will be open until October 13 2013.
-LENA GHIO
FRANÇAIS
La semaine dernière la nouvelle exposition Archéologie du numérique a ouvert ses portes. Conçue par l’architecte GREG LYNN, l’exposition raconte l’évolution de la relation entre le travail de l’architecte et l’ordinateur depuis les années 80. Quatre architectes imminents ont été choisis pour illustrer l’intriguant processus de la collaboration entre l’esprit créatif et la machine. De croquis originels à la maquette complétée, l’ordinateur assiste le créateur à visualiser et à adapter la forme sur laquelle il travaille. J’ai été très intriguée par le travail de SHOEI YOH du Japon, pour les toits des gymnases du complexe sportif municipal d’Odawara (1990-1991) et du gymnase Galaxy Toyama. Il s’est servi de l’ordinateur pour vérifier la photoélasticité du toit qu’il imaginait pour les gymnases. Quoique les maquettes finies semblent très simples, les édifices complétés sont capables de soutenir les pressions de plusieurs phénomènes naturels auxquels ils feront face durant leur existence telles les tempêtes de neiges.
Je suis incessamment fascinée par la
profondeur et l’ampleur des soucis qu’ont les architectes. Trois autres
excellents projets sont présentés : la Lewis Residence de FRANK GEHRY
(1989-1995), le projet du Biozentrum, centre de biologie pour l’université J.W.
Goethe de PETER EISENMAN (1987), la sphère déployable (1988-1992) et le dôme
Iris (1990-1994) de CHUCK HOBERMAN.
-LENA GHIO
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