Français en bas
You can experience the sophisticated video installation Continuity (2012) by OMER FAST at the Beverly Webster Rolph room of the Montreal Museum of contemporary art until June 19 2013.
Like his captivating Five Thousand Feet Is The Best, that was shown in Montreal at DHC/ART recently after having been seen at the 54e Venice Biennale in 2011, this work draws us in. It is an entrancing story of parents trying to cope with the loss of their son at war by repeating a type of ritual with young male escorts.
I asked Omer Fast if his predilection for dealing with the subject of war could be related to having lived a part of his youth in Israel where sadly there has been too much violence. He said he had not experienced this type of scenario but used conflict as a backdrop to explore various themes of human life, in this piece, grief and loss.
-LENA GHIO
FRANÇAIS
Vous pourrez faire l'expérience de la nouvelle installation vidéo Continuity (2012) de OMER FAST à la salle Beverly Webster Rolph du Musée d'art contemporain de Montréal jusqu'au 19 juin 2013. Telle son oeuvre captivante Five Thousand Feet Is The Best, qui fut récemment vu à Montréal à DHC/ART
après son apparence à la 54e Biennale de Venise 2011, cette pièce a un pouvoir d'attraction qui nous retient. C'est une histoire hypnotique de parents qui tentent de se remettre de la perte de leur fils à la guerre en répétant un genre de rituel avec des jeunes escortes masculins qu'ils engagent.
J'ai demandé à Omer Fast si sa prédilection pour les sujets touchants la guerre serait une influence d'avoir vécu une partie de son enfance en Israël où tristement il y a eu trop de violence. Il a répondu qu'il n'avait pas vécu ce genre de scénario mais se servait du conflit comme toile de fond pour explorer les thèmes variés de la vie humaine, ici le deuil et la perte.
-LENA GHIO
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment