Français en bleu
A great week-end at FANTASIA! There was a lot of action and dazzling movies to experience among them: Appleseed Alpha from SHINJI ARAMAKI, Suburban Gothic hosted by RICHARD BATES Jr and Actors MATTHEW GRAY GUBLER and RAY WISE, and the moving Boyhood RICHARD LINKLATER's movie about childhood and adolescence in America where he follows a boy, played by ELLAR COLTRANE for 12 years with actors ETHAN HAWKE and PATRICIA ARQUETTE.
Une fin de semaine extraordinaire a FANTASIA! Il y avait beaucoup d'action et des films éblouissants à découvrir entre autres: le film Appleseed Alpha de SHINJI ARAMAKI, Suburban Gothic en présence du scénariste RICHARD BATES Jr et des acteurs MATTHEW GRAY GUBLER et RAY WISE, et l'émouvant film Boyhood un film de RICHARD LINKLATER qui parle de l'enfance et de l'adolescence en Amérique alors qu'il suit un garçon, le jeune acteur ELLAR COLTRANE, pendant 12 ans avec les acteurs ETHAN HAWKE et PATRICIA ARQUETTE.
I enjoyed the movies Kite, Jellyfish Eyes and the latest TERRY GILLIAM flick The Zero Theorem.
Chuck Steel |
J'ai beaucoup aimé les films Kite, Jellyfish Eyes le dernier film de TERRY GILLIAM The Zero Theorem
Sawa in the original Manga/ Sawa dans la Manga original |
Kurage-bo et/and Masashi |
JELLYFISH EYES the first movie by famed artist TAKASHI MURAKAMI looks at many subjects affecting humans, in particular children, after a major natural disaster. In this scenario it is the earthquake and tsunami of 2011 that devastated Japan. Masashi is a nine year old boy who has lost his father in the disaster. He moves to a new city with his mother and there his F.R.I.E.N.D. Kurage-bo ("Jellyfish Boy") appears. The story addresses religious beliefs as one of the children's mother becomes obsessed with cleansing the world of evil, it addresses the obsession with video games and technology, and the subject of intimidation. This is perhaps too many concerns for a children movie. I was fascinated to see how the renowned pop artist would juxtapose his candy colored art with the movie. Again the esthetics of the movie is very satisfying if the story contains cultural clichés that are difficult to resolve.
JELLYFISH EYES est le premier film du célèbre artiste TAKASHI MURAKAMI qui examine plusieurs sujets qui affectent l'humanité, en particulier les enfants, suite à une catastrophe naturelle majeure. Dans ce scénario il est question du tremblement de terre et tsunami qui a frappé le Japon en 2011. Masashi is est un garçon de neuf ans qui a perdu son père lors du désastre. Il déménage dans une nouvelle ville avec sa mère et c'est là que son F.R.I.E.N.D. Kurage-bo ("garçon méduse") apparaît. L'histoire adresse les questions de croyances religieuses alors que la mère d'une des enfants devient obsédée à purifier le monde du mal, elle adresse notre obsession avec les jeux vidéos et les nouvelles technologies, et le sujet de l'intimidation. C'est peut-être trop de sujets à négocier pour un film d'enfants. J'étais fascinée à voir comment l'artiste de renommée insérerait ses oeuvres aux couleurs bonbon au cinéma. Encore l'esthétique du film est très satisfaisante même si l'histoire contient des clichés culturels difficiles à résoudre.
The Zero Theorem is the new TERRY GILLIAM movie that made its debut this week-end @ Fantasia. It unfolds in the same chaotic style as his two well known features The Twelve Monkeys and Brazil. And the movie questions similar issues about the universe, God, politic, love, sex, technology, science, industry and our ever commercialized environment. It stars one of my favorite actors CHRISTOPH WALTZ as Qohen Leth aka "We" a man obsessed with an existential question that keeps him isolated from life and love. The female lead is the gorgeous MÉLANIE THIERRY as Bainsley, the woman who can bring the hero a new life. It is like a colorful party, drunk and wild!
Terry Gilliam speaking to us by video/ Terry Gilliam nous envoit un message vidéo |
The Festival continues! Come and join us for a fabulous time!
Le Festival continue! Venez nous y rejoindre pour un moment fabluleux!
-LENA GHIO
No comments:
Post a Comment