THE END |
Aujourd'hui je vais voir deux comédiens dont le jeu me plaît énormément: Sônia Braga dans Aquarius et Gérard Depradieu dans The End. dont je vous reparlerai plus tard. Mais la programmation est riche en options.
Lundi 10 octobre vous pourrez voir ces films:
La Tortue Rouge un magnifique film d'animation réalisé par Michael Dudok De Wit raconte l'histoire d'un naufragé dont les efforts sont entravés par une tortue rouge.
La Chasse Au Collet est une production québécoise mettant en vedette Paul Doucet, Julianne Côté, Christian Bégin, Anne-Marie Cadieux et Ève Duranceau. Le film de Steve Kerr est un suspense qui tourne autour d'un site de rencontres en lignes pour adultères.
Et un film qui m'intrigue beaucoup Toni Erdmann dans lequel un père excentrique réapparaît dans la vie de sa fille qui a maintenant 38 ans.
AQUARIUS |
• Monday October 10 film suggestions:
The Lockpicker is the first feature film from Calgary based writer director Randall Okita starring Jordan Gray, Madi Langdon, and Kiegian Umi Tang. It looks at a young man's disturbing grieving process after the suicide of a schoolgirl.
Porno e Liberta is a documentary about pornography in Italian movie making in the 1970s where it was used as a rebellion against sexual oppression. Directed by Carmine Amoroso.
And for an epic cinematographic experience try A Lullaby To The Sorrowful Mystery, an 8 hour long black and white film that spans three centuries of life and suffering in the Phillipines.
& +
• MIDDLE SCHOOL: The Worst Years Of My Life
is the story of a young boy, Rafe played by Griffin Gluck, who finds balance in his life by escaping into the comic book he has been drawing for a few years. His mom Jules is played by Lauren Graham, well known for her work on television (Gilmore Girls, Parenthood), Rafe's best friend Leo is played by Thomas Barbusca. This last relationship is the heart of the movie that evokes The Sixth Sense in its final dénouement. The soundtrack is dynamic. The style of the movie incorporates animated features with live action and it is bound to please its targeted market of preteens.
Before We Go
Un film de Jorge Leon / A Film by Jorge Leon
Un film de Jorge Leon / A Film by Jorge Leon
Le mardi 11 octobre à 19 h / Tuesday, October 11 at 7 p.m.
Café du Monument National (1182, boul. St-Laurent)
Entrée libre / Free Admission
Un film émouvant sur le pouvoir de l'art pour assister des personnes agées à confronter la mort.Café du Monument National (1182, boul. St-Laurent)
Entrée libre / Free Admission
• A moving film on the power of art to assist the elderly to confront death.
Prix du Film sur l’Art, ISELP, Bruxelles - Prix FIPRESCI de la critique internationle, Indie Lisboa, Portugal
Le Goethe-Institut invite le public à la projection du film Before We Go de Jorge Leon. La projection sera suivie d’une discussion avec Meg Stuart animée par Philip Szporer. Meg Stuart, Benoît Lachambre et Simone Aughterlony, danseurs et chorégraphes, rencontrent Lidia, Michel et Noël, aux corps déjà affaiblis. Tous s’apprêtent à vivre une expérience unique, dans le décor somptueux de l’Opéra de la Monnaie. D’une façon inattendue, physique et lyrique, Before We Go, lève le voile sur un sujet encore tabou – la fin de vie – en convoquant tous les arts au sein d’un véritable hommage rendu à la vie et à la fragilité humaine.
• Prize for Films on Art, ISELP, Bruxelles - FIPRESCI International Film Critics' Prize, Indie Lisboa, Portugal
The Goethe-Institut is inviting the public to a screening of the film Before We Go by Jorge Leon. The screening will be followed by a discussion with Meg Stuart, moderated by Philip Szporer. Dancers and choreographers Meg Stuart, Benoît Lachambre and Simone Aughterlony meet Lidia, Michel and Noël who are already enfeebled by age. All are prepared to live a unique experience in the sumptuous setting of the Opéra de la Monnaie. In an unexpected manner, both physical and lyrical, Before We Go, raises the veil on a still taboo subject - the end of life – while using all art forms to create a true homage to life and to human fragility.
www.goethe.de/montreal
No comments:
Post a Comment