Wednesday, February 8, 2012
Althea Thauberger / Ghada Amer / Valérie Blass / Wangechi Mutu
En Français plus bas
This winter sizzles at the Montreal Museum of Contemporary Art as four intriguing female artists exhibit their insightful work.
ALTHEA THAUBERGER presents the video Zivildienst=Kunstprojekt (Civil service=Art project) Using a group of young men on construction scaffolding inside a traditional building she creates a compelling narrative that reflects the way we have become socialized. We have become so focused on the social/political structure we have weaved our lives around we hardly notice what may be headed towards us unexpectedly.
Until February 19 2012.
GHADA AMER has taken embroidery into a whole new sphere of contemporary art. My favorite piece is Revolution 2.0, 2011 that calls us from afar with its splashing array of colors.
VALÉRIE BLASS delivers a solid collection of pieces. One of my favorites is in the picture above , Ce nonobstant, 2011 that I find sober, mysterious and full of tension. My second favorite Dans la position très singulière qui est la mienne, 2012 features two headless human forms intertwined on a white block. The heads have vanished in two icy mirrors to contrast with the delicate realism of the human bodies: the veins, the muscles, the bones.
WANGECHI MUTU exotic and fresh, the wild and the civilized merge in the images of young females coming to grips with their identities and values. As we walk though her exhibit, we feel transported into a mystical forest.
From February 2 to April 22 2012.
-Lena Ghio
FRANÇAIS
Cet hiver grésille au Musée d'art contemporain de Montréal puisque quatre femmes artistes nous présentent leur travail perspicace.
ALTHEA THAUBERGER présente le vidéo Zivildienst=Kunstprojekt (Service civil=Projet artistique). Elle se sert d'un groupe de jeunes hommes sur un échaffaudage de construction à l'intérieur d'un édifice traditionnel pour créer une narration qui reflète la manière dans laquelle nous nous sommes socialisés. Nous sommes devenus tellement concentrer sur les structures sociales et politiques sur lesquelles nous avons tissé nos vies que nous avons peine à remarquer ce qui se dirige vers nous de façon imprévue.
Jusqu'au 19 février 2012.
GHADA AMER transporte la broderie dans une toute nouvelle sphère de l'art actuel. Ma pièce favorite est Revolution 2.0, 2011 qui nous interpelle de loin avec ses éclaboussures de couleurs.
VALÉRIE BLASS délivre une collection solide de sculptures. Une de mes favorites est dans la photo en haut, Ce nonobstant, 2011 que je trouve sobre, mystérieuse, et pleine de tensions. Ma deuxième favorite Dans la position très singulière qui est la mienne, 2012 est composée de deux corps dont les têtes disparaissent dans deux mirroirs glacials. Ils sont montés sur un bloc blanc. Tout cela contraste avec le réalisme délicat des deux corps: les veines, les muscles, les os.
WANGECHI MUTU exotique et fraîche, le sauvage et le civilisé confluent dans ses images de jeunes femelles en quête d'identité et de valeur. Quand on marche à travers son exposition, on se sent transporté dans une forêt mystique.
Du 2 février au 22 avril 2012.
-Lena Ghio
for all the programming/pour toute la programmation
www.macm.org
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment